Dette kursopplegget er for de som jobber i bedrifter og andre organisasjoner. Først vil du lære om den viktige rollen som soft skills spiller på jobb for at du kan jobbe mer effektivt og ikke minst ha det trivelig. Vi deler inn soft skills ferdighetene i tre grupper: personlige soft skills, kommunikative/sosiale soft skills og metodiske soft skills. Grunnen for at det blir en slik inndeling er at for å lykkes på jobben er akkurat disse ferdighetene fra disse tre gruppene det som trengs i tillegg til de faglige ferdighetene og kunnskap (hard skills).

Hver gruppe har fire soft skills:

Gruppe 1: Personlige soft skills, dvs. de ferdighetene som er viktige for å lykkes som individ i livet både privat og på arbeidsplassen. De fire ferdighetene som tilhører denne gruppen er: emosjonell intelligens, resiliens eller motstandskraft, tilpasningsdyktighet, og selvmotivasjon.

Gruppe 2: Kommunikative/sosiale soft skills, dvs. de ferdighetene som en person trenger for å kommunisere og samhandle positivt og effektivt med andre. De fire ferdighetene som er inkluderte i denne gruppen er: Ikke-verbal kommunikasjon, effektiv kommunikasjon, mangfoldsledelse og samarbeidsevne.

Gruppe 3: Metodiske soft skills: dvs. de ferdighetene man trenger for å jobbe effektivt og løse problemer på en innovativ måte. De fire ferdighetene som hører til denne gruppen er: problemløsning, kritisk tenking, kreativ/innovativ tenking og beslutningstaking.

Siden hver bedrift eller organisasjon har sine egne læringsønsker og behov er det du som velger selv hvilke soft skills du ønsker å lære og utvikle (se vår kurskonfigurator)

Vi er opptatt av at du skal ha en inspirerende og lærerik opplevelse og derfor bruker vi i våre kurs innhold og eksempler fra historie, business, filosofi, trening og ikke minst, fra det daglige liv!